fredag 30. mars 2012

Status #6

Arbeidet pågår fortsatt for fullt på gården og vi har en deadline. Rorbuen vi bor i idag er leid ut fra og med 1. mai, så da må vi være ute. I bunn og grunn er det kun bad og soverom som må være klart til 1. mai, så vi er godt i rute.
Stue, entrè og kjøkken har ca en superøkts arbeid igjen før det er ferdig kledd med gips på vegger og tak. Det er en ubeskrivelig følelse å kle inn alt arbeidet vi har gjort og se hvordan rommene trer frem.
Avløpsrørene er lagt fra kjøkken til gjestebadet der di skal føres videre ut. Rørleggeren skal ferdigstille rørene på gjestebadet i dag, og da er det klart for varmekabler, isopor og støping. Gulvet i minigangen er ikke lenger et 1m dypt krater, men stappet med isopor.
Hovedbadet er kledd med Litex og himlingen er lektret ned og gipskledd. Over helgen blir varmekabler lagt, gulvet sparklet og membran påført. Etter påskeferien starter flisleggingen, så badet er det rommet som leder racet mot ferdigstillelse. Gleder meg til å pusse tennene om morgenen til utsikten over store marker og fjell.

Parketten til 1. etasje er ankommet og bært inn. Loftsluken ligger klar for montering og vi satser på at den er på plass lørdag. Forhåpentligvis får vi tid til å kle taket i gangen 2. etasje i samme slengen.

Vi skal reise bort på påskeferie og får litt etterlengtet fri. Bakdelen er tapte arbeidstimer, så vi må nok kjøre på litt ekstra et par dager.

3 kommentarer:

  1. Det skal jeg si deg - det er litt av et arbeid dere har startet!
    Og jeg misunner dere litt livet på gård. Selv om det er mye jobb så er det jo også skjønt å ha noe så stort helt for seg selv :)

    Ha en finfin søndag,
    Signe

    SvarSlett
  2. Så spennende! Har lagt meg til som følger, og gleder meg il å følge prosessen!
    Klem*

    SvarSlett
  3. Hei du!
    Nesten godt å se at andre opgså trever med slike ting, hehe.. Sparkler dere alt selv eller.. ? Det gjør vi. Litt av en jobb:)

    Så herlig å få seg en liten gård da! Det skulle jeg gjerne hatt. Jeg elsker dyr, så jeg skulle gjerne hatt flere av de:)

    SvarSlett