mandag 26. mars 2012

Soveromsplanlegging

Etterhvert som planleggingen går sin gang bytter jeg inspirasjonskilder og oppdager nye ting. Hovedsoverommet har voldt meg størst bry. Jeg har byttet mellom fargeskalaer, surfet nettet etter interiørdetaljer og møbler og har hatt store problemer med å bestemme meg, helt til jeg så bildet over. I dag har vi et hvitt soverom og jeg har lenge drømt om en mørk hule med hotellfølelse. Hvis ikke vinglepetteren i meg slår til igjen blir det mørke lilla vegger, hvite lamper meg glassfot, svart/hvittbilder, mørke møbler, lys sengegavel og lilla sengeteppe.

Vi har to til soverom i 2. etasje og i nærmeste fremtid vil soverommene bli brukt til gjesterom og gjesterom/kontor. En dag i fremtiden vil dette bli barnerom, så planen er å male veggene i en nøytral farge som er klar for eventuell oppfreshing.


På gjesterom/kontor ser jeg for meg en grå/gråbeige farge, mørk innredning, lys stol og glass/sølvdetaljer med et par freshe innslag.
Det andre gjesterommet blir enda lysere, med mørk innredning og fargesterke blåsturkise innslag. 

1 kommentar:

  1. Kjenner meg igjen når det gjelder å ombestemme seg!
    Av og til henter jeg inn så mye inspirasjon at jeg bare forvirrer meg selv... Herlige bilder du har funnet iallefall!

    Ha en finfin dag!

    Klem Elin

    SvarSlett