tirsdag 17. april 2012

Status #8

Ukene springer avgårde i syvmils støvler, mens vi skrur gips. Eller korrigert: jeg tror høyere makter har hørt klagingen min, for vi måtte gå over til gipsspiker noen plasser. Tror de høyere makter har humor gitt.

Det går helt klart fremover, og i går oppdaget jeg med jubelhopp at sparkelmannen har startet i 2. etg. Denne oppdagelsen satte arbeidsenergien i ett nytt gir og gipsstatus er følgende:
- 2. etg: Gjenstår innkassing sikringsskap
- 1. etg: Gjenstår en veggplate + tak minigang, tak gjestebad og kjøkkeninngang.

I dag skal vi legge GU gips på hele gulvet i 1. etg slik at det er klart til avretting. Forhåpentligvis skal vi også få opp Litexen på gjestebadet + takene som mangler.

I spiskammerset og kjøkkeninngangen ser vi på alternativ veggkledning, og vurderer sterkt ferdigmalte plater selv om jeg ikke er fan i det hele tatt. Veggene blir kledd med hyller, skap og klær uansett, så kanskje vi skal gå for raskeste løsning?


3 kommentarer:

  1. Så spennende! Gleder meg til å se hvordan det blir :)

    SvarSlett
  2. Ser du er lei av gips du og ja :D
    Føles ut som ett evighetsarbeid sjølv om me kun har 75 kvm. så du har min fulle sympati :)
    Så fort sparklinga er ferdig går det fort, så eg har trua på at de rekk å bli ferdig til 1.mai!
    Klem fra Grete

    SvarSlett
  3. ojoj her er det mye på gang! det kommer nok til å bli sååå bra!lykke til! takker for alle fine kommentarer. Klem signe

    SvarSlett