onsdag 21. november 2012

Sniktitt loftsgang....

Vi har endelig hengt opp lampen i trappen/loftsgangen akà biblioteket mitt. Gangen oppe og bibliotekskroken min er ikke ferdig innredet, men her er en liten sniktitt, om ikke annen for å vise min nye kjærlighet <3 VP Spiral. Lampen har ligget trygt i esken sin i nesten et halvt år.

Bildet under viser før-underveis.
Før - underveis
Hele gangen på loftet er kledd med gips på vegg og tak, vi har byttet balkongdøren og lagt parkett på gulvet. Trappen er det så vidt jeg orker å snakke om, for det var et langvarig, kjedelig og vanskelig arbeid.
På grunn av takhøyden under trappen fjernet vi deler av etasjeskilleren og bygde om det gamle rekkverket. I trinnene fjernet vi belegg, lim og gammel maling med malingsfjerner og skrape (aldri mer). Deretter pusset jeg hele trappen og gelenderet, sparklet, pusset, sparklet og pusset enda mer (spesielt på trinn). Før malingsarbeidet startet fuget jeg ALLE sprekker, åpninget etc rundt alle trinn, balustre oppe og nede , på håndløpet etc. Tec 7 er en kvinnes beste venn.
Trappen ble malt med 3 strøk Oxan Gulvmaling i bomull og sort.

Etter
Veggen i trappen er malt i fargen Blåtind (NCS S 5020-R90B), resterende vegger i Skumring (NCS S 1000-N) og listverk i Bomull (NCS S 0502-Y).

Men, tilbake til lampen.......

Verner Panton Spiral takpendel mini
Jeg funderte mye frem og tilbake i vår om hvilken type lampe vi skulle ha i trappen, og jeg er glad jeg brukte den tiden. Verner Panton Spiral takpendel mini passet perfekt og gav dette lysspillet på veggen og i taket som jeg er voldsomt fascinert av.

1 kommentar:

  1. Så fint det har blitt - kjempefin lampe & fargekombinasjoner! Litt av en dritjobb har jeg skjønt det er å fjerne teppelim i trappen..

    Du er flink!

    Klem:)

    SvarSlett